Less

Semua ada kekurangan diri, so do i. Sometimes aku susah nak move on.

Ya benar kata kawan-kawan ku;

Jira kau takboleh hidup sorang kan?

Jira kalau kau suicide, kau takkan dapat jumpa abah kau, sbb kau confirm masuk neraka.

Aku start sedar yang selamani aku terpaksa bergerak sorang sebab dulu bila Allah pinjamkan abah, aku rebel nak berdikari. Padahal abah selalu teman aku kesana sini. Sanggup tunggu aku balik lambat sampai 2/3pg sebab kena buat ot last minit. Tp lepastuh aku degil taknak susahkan dia. Tak cukup dengan tu, aku lari belajar dkt peneng sbb nak buktikan aku okay buat everything sendiri.

Then bila Allah betul betul bg takdir yang aku akan bergerak sendiri, layan emosi sendiri (dlu kan ade abah nak pujuk pujuk) aku sedih gila. Lama juga aku acah acah okay, tp dalam aku hancur. Jira yang dulu dah takde, i lost my confidence, makin bodoh.

Ya aku ada mak lagi. Still ada mama tapi ya mama susah nak faham mungkin sbb dlu dia busy kerja and aku pon rasa dia lebih ngamsoi dgn anak lelaki dia. But please okay dont judge me, im trying hard nak rapat mcm rapat dgn abah but ya bila dgn abah, i can be clingy asfak but not wit my mom sebabtu mak aku lg okay dgn anak lelaki. Yela anak lelaki mana nak mengada yom tiak peluk peluk bagai 😂

*tiba-tiba playlist lagu perfect*

Nah, buah hati beta yang aku kenal hampir tiga tahun dulu. Ya! Muka buku yang menyatukan kami. Dia boleh dikatakan org kedua yang layan aku mcm princess walaupun aku bukan lah ada gaya "princess". Somehow kiteorang ade bergaduh sama macam kalau aku gaduh dgn arwah abah. Kalau tak dapat perhatian mesti akan bergaduh. (abah, kalau aku tak bercakap dgn dia mesti dia sengaja cari salah aku so that dia akan dapat denda suruh aku buat something  dpn dia sambil aku buat muncung itik)

Kadang-kadang aku rasa loser sbb banyak kali terduduk especially kena betray. Aku jenis senang percaya org, senang sayang orang tapi dalam masa yang sama aku sejenis boleh detect org yang berpura-pura tp still aku akan tryhard nak abaikan yg org tu berpura-pura. So bila aku rasa usaha aku sia sia, aku sedih.

Minggu depan adalah another fasa yang aku kena tempuhi. Moga Allah permudahhkan semua. Hopefully rancangan yang aku nak nikah berjaya walaupun ramai tak setuju sebab kami baru nak bina kerjaya and satu lagi sbb kami cuma nak buat kenduri tahlil and doa selamat je. Hmm,  tapi aku taknak dah lalui semua ni berseorangan (since kami long distance relationships)

So moga setiap doa yang baik baik, akan dibalas dengan kebaikan dua kali ganda.

No comments: